وی با اشاره به ویژگی‌هایی اشتغال آفرین توسعه زیست بوم نوآوری در کشور گفت: با توجه به علاقه‌مندی رئیس کمیته امداد از ایده‌های نوآورانه برای اشتغال مددجویان این نهاد استقبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در این نشست با اشاره به ویژگی‌هایی اشتغال آفرین توسعه زیست بوم نوآوری در کشور گفت: با توجه به علاقه‌مندی رئیس کمیته امداد از ایده‌های نوآورانه برای اشتغال مددجویان این نهاد استقبال می‌کنیم.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری افزود: موضوع توسعه مفهوم شهر هوشمند با شهرداران کلان‌شهرها مطرح‌شده و در حال پیگیری است و انتظار داریم مجموعه مدیران شهری، استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوآور مشارکت‌کننده در هوشمند‌سازی شهر را به‌عنوان فرصتی جدید برای حل مشکلات شهری حمایت کنند.
سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد کشور نیز در این نشست با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر توانمندسازی مددجویان اظهار کرد: مددجویان با مبالغی که به‌صورت ماهیانه دریافت می‌کنند نمی‌توانند هزینه‌های زندگی خود را پوشش دهند و تنها راه رفع مشکلات خانوارهای تحت حمایت امداد توانمندسازی است و اکنون نیز به همت و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و برنامه‌های تدوین‌شده امیدوار هستیم از طریق اشتغال‌زایی مبتنی بر کسب‌وکارهای نوین شاهد تحقق این موضوع باشیم.
رئیس کمیته امداد کشور در ادامه افزود: این نهاد در سال گذشته موفق شد برای ۷۰۰ هزار خانوار مددجو اشتغال پایدار ایجاد کند و این موضوع باعث صرفه‌جویی در اعتبار واریزی ماهیانه به‌حساب این خانوارها شد که امیدواریم با ایجاد مراکزی مانند مرکز نوآوری شهر کرج، مددجویان این نهاد از برکات کسب‌وکارهای نوین و اشتغال پایدار بهره‌مند شوند.
علی‌اصغر کمالی زاده شهردار کرج نیز در این نشست با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری کرج در راستای توسعه مراکز نوآوری، ساختمان دانشکده آتش‌نشانی را مهیای پذیرش علاقه‌مندان به حضور در کارخانه نوآوری شهر کرج نموده است گفت: این ساختمان از امکانات مناسبی همچون کلاس‌های آموزشی، خوابگاه و رستوران برخوردار است و با توجه به موقعیت مکانی مناسبی که در آن قرار دارد، می‌تواند گزینه موجود برای کارخانه نوآوری قلمداد شود.
در ادامه، پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یکی از فضاهای خوب برای ایجاد مرکز نوآوری کرج که متعلق به کمیته امداد امام (ره) در خیابان بهشتی کرج قرار دارد که مساحتی بالغ‌بر ۱۷۰۰ مترمربع دارد و طبق تفاهم‌نامه‌ای مقرر شد با همکاری کمیته امداد البرز و شهرداری کرج در آینده نزدیک تجهیز و راه‌اندازی شود.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/172226/آغاز-به-کار-اولین-مرکز-نوآوری-و-شتاب-دهی-کسب-وکارهای-اجتماعی-کشور-در-کرج