بختیاری در مراسم آغاز ساخت منازل تخریب شده مددجویان زلزله‌ زده آذربایجان شرقی گفت: مستمری مددجویان زلزله‌زده تا پایان سال به صورت ۳ برابری پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، سید مرتضی بختیاری با حضور در مناطق زلزله‌ زده استان آذربایجان شرقی، ضمن بررسی وضعیت خدمت‌رسانی به مردم و مددجویان زلزله‌ زده ، کلنگ ساخت نخستین واحدهای تخریب شده مددجویان را به زمین زد.
وی در این بازدید، با اشاره به اینکه کمیته امداد و امدادگران این نهاد از نخستین دقایق پس از وقوع زلزله در مناطق حادثه‌ دیده حضور داشتند، گفت: براساس برآوردهای انجام شده، ۵۷۶ مسکن مددجویان کمیته امداد در این زمین‌ لرزه دچار تخریب یا آسیب جدی شده است.
رئیس کمیته امداد افزود: ساخت و بازسازی منازل آسیب دیده مددجویان کمیته امداد از امروز آغاز شد و امیدواریم تا دهه مبارک فجر کار احداث منازل مددجویان به پایان رسیده و تحویل جامعه هدف شود.
بختیاری با بیان اینکه به تمامی مددجویان زلزله‌ زده مبلغ ۵۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض ارائه شده است، تاکید کرد: به منظور حمایت بیشتر از مددجویان زلزله‌ زده ، مستمری آنان تا پایان سال ۳ برابر پرداخت می‌شود.
وی تامین لوازم ضروری منازل مددجویان با کمک خیران و مردم نیکوکار را از اولویت‌های کمیته امداد در کمک به زلزله‌ زدگان دانست و خاطرنشان کرد: منازل مددجویان امداد در سراسر کشور تحت پوشش بیمه است و بخشی از هزینه بازسازی از سوی بیمه پرداخت می شود.
رئیس کمیته امداد همچنین از کمک ۱۰ میلیون تومانی دولت برای ساخت منازل آسیب دیده خبر داد و گفت: مردم نیکوکار ایران می توانند کمک‌های خود را از طریق شماره حساب ۳۳۳۳ بانک ملی یا کد دستوری #۱*۸۸۷۷* برای زلزله‌ زدگان واریز کنند.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/171875/آغاز-ساخت-منازل-تخریب-شده-مددجویان-در-زلزله-آذربایجان-شرقی