آموزش نکاتی از قبیل چگونه از سرمای شدید جان سالم به در ببریم؟ چگونه در سرما و برف رانندگی کنیم؟ آموزش بستن زنجیر چرخ در برف و کولاک + اینفوگرافیک

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی جمعیت هلال احمر ، با شروع سرمای شدید بارش برف و کولاک در اکثر جاده های کشور میبایست نکاتی را رعایت کرد که سفری شیرین و دلچسب را پشت سر بگذاریم و از هر گونه خطر در امان باشیم .

چطور از سرمای شدید جان سالم به در ببریم؟

سرما در راه است و گاه این سرما به حدی می‌رسد که نواحی دارای آب و هوای معتدل هم با طوفان زمستانی یا سرمای سخت رو به‌ رو می‌شوند. سرمایی که گهگاه می‌تواند سیل‌، طوفان‌، مسدودشدن بزرگراه‌ها و جاده‌ها‌، سقوط تیرک‌های برق، تلفن و کاهش شدید دمای بدن را به همراه داشته باشد.

پیش از سرمای شدید باید لوازم ضروری را مهیا کرده و نکات ایمنی لازم را رعایت کنیم. همچنین باید خودروی خود را منطبق با شرایط محیطی بررسی کنیم. در این شرایط است که می‌توان از خطرات احتمالی جلوگیری کرده و از سرمای طاقت‌ فرسا و برف و کولاک جان سالم به در برد. در این چهار اینفوگرافیک با تمامی این نکات آشنا خواهید شد.

چطور از سرمای شدید جان سالم به در ببریم؟ اینفوگرافیک 1
چطور از سرمای شدید جان سالم به در ببریم؟ اینفوگرافیک 2
چطور از سرمای شدید جان سالم به در ببریم؟ اینفوگرافیک 3
چطور از سرمای شدید جان سالم به در ببریم؟ اینفوگرافیک 4

چگونه در سرما و برف رانندگی کنیم؟

با شروع فصل سرمای شدید و بارش برف و کولاک و باران، داشتن مهارت کافی در رانندگی و رعایت نکات ایمنی اهمیت زیادی دارد. نکاتی که با رعایت آنها و انطباق خودرو با شرایط آب و هوایی در برف و کولاک، می‌‎توان حوادث احتمالی را کاهش داد. در این اینفوگرافیک با برخی نکات مهم مراقبتی و حفاظتی در سرما و برف آشنا می‌شوید.

در سرما و برف چطور رانندگی کنیم ؟ اینفوگرافیک
برای مشاهده اینفوگرافیک در ابعاد بزرگتر روی تصویر کلیک کنید.

آشنایی با بستن زنجیر چرخ در برف و کولاک

بارها دیده شده است سرنشینان خودروهایی که به دلیل نبستن زنجیر چرخ در جاده های برفی گرفتار شده اند، خطر مرگ را در دو قدمی خود حس کرده‌اند.

برف و باران در ایران ‌شروع شده و در این شرایط همواره شاهد بوده‌ایم که شدت سرمای شدید و برف و کولاک و بوران در جاده‌ها بیش از مناطق شهری بوده است. در این شرایط نبستن زنجیر چرخ یکی از دلایل اصلی وقوع تصادفات مرگبار در جاده‌های کوهستانی و برفی است؛ این در حالی است که آشنایی با مهارت بستن زنجیر چرخ نه تنها دشوار نبوده، بلکه بستن آن فقط چند دقیقه زمان می‌برد.

چگونه زنجیر چرخ ببندیم ؟ اینفوگرافیک
برای مشاهده اینفوگرافیک در ابعاد بزرگتر روی تصویر کلیک کنید.

  • منبع خبر : http://rcs.ir