با حضور رئیس کمیته امداد و گروه های جهادی ۹ دستگاه یونیت مجهز دندانپزشکی برای ارائه خدمات رایگان بهداشت دهان و دندان به مناطق محروم هشت استان کشور ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی کمیته امداد ، رئیس کمیته امداد در مراسم ارسال یونیت های مجهز دندانپزشکی به مناطق محروم کشور، با اشاره به اقدامات موثر گروه های جهادی در خدمت رسانی به مناطق محروم کشور، گفت: یونیت های مجهز دندانپزشکی توسط جهادگران گروه های جهادی تهیه شده و امروز ۹ دستگاه یونیت برای ارائه خدمات سلامت دهان و دندان به مناطق محروم در هشت استان کشور ارسال شد.

وی به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب در خصوص مردمی شدن کمیته امداد تاکید کرد و ادامه داد: گروه های جهادی پیشگام مردمی شدن فعالیت های امداد هستند و چنین اقداماتی ، تکریم و کرامت خدمت گیرندگان را در پی دارد.

رئیس کمیته امداد به هزینه‌های بالای بهداشت دهان و دندان اشاره کرد و افزود: در حوزه سلامت به ویژه خدمات پر هزینه ، موظفیم که به مناطق محروم و حتی به منازل مددجویان مراجعه کنیم زیرا افراد نیازمند توان پرداخت هزینه را نداشته و به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند.

بختیاری با بیان اینکه کمیته امداد و گروه های جهادی در ارائه خدمت به محرومان همکار و همراه هستند ، اضافه کرد: سال گذشته ۱۴۰ گروه جهادی با کمیته امداد همکاری داشتند که این تعداد تا پایان سال جاری به هزار گروه جهادی فعال خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: با فعالیت های گروه های جهادی ، مساجد در مناطق محروم تبدیل به پایگاه محرومیت زدایی شده است و این گروه ها در عرصه های مختلف از کشاورزی و دامداری گرفته تا پرورش طیور و آبزیان ، به عنوان راهبران شغلی متخصص ، به کارآفرینان مشاوره می‌دهند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه ۵۵ درصد خانواده های تحت حمایت امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: با تلاش این خانواده ها ، فرش دستباف مددجویان امداد دارای برند بین‌المللی شده و در سطح دنیا شناخته شده است.