قائم‌مقام کمیته امداد استان کرمان از اهدای ۱۶۷۲ فقره جهیزیه به زوج های جوان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان در شش‌ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، سهراب روستایی ترویج و توسعه ازدواج آسان بین زوج های جوان تحت حمایت را یکی از اولویت‌های مهم این نهاد برشمرد و افزود: در شش‌ ماهه نخست امسال ۱۶۷۲ فقره جهیزیه به زوج‌ های تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان اهداشده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۲ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند که ایجاد سازوکارهای مناسب به‌منظور تسهیل در امر ازدواج جوانان این خانوارها موردتوجه این نهاد قرار دارد.
روستایی افزود: برای اهداء جهیزیه به این زوج های جوان بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۲ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد هزینه شده است.

قائم‌مقام کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه خدمات کمیته امداد به زوج های جوان مددجو فقط به اهدای جهیزیه یا کمک‌هزینه ازدواج محدود نمی‌شود، افزود: زوج‌ های مددجو از مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج این نهاد استفاده می‌کنند به‌ طوری‌ که آمار طلاق در مددجویان کمیته امداد بسیار کمتر از آمار طلاق در کشوراست.
وی بر لزوم مشارکت خیران در تأمین جهیزیه زوج‌ های تحت حمایت این نهاد تأکید و بیان کرد: کمک خیران و نیکوکاران نقش مهمی در تأمین جهیزیه نوعروسان دارد و هم‌چنین این کار خداپسندانه موجب خیروبرکت بسیاری در جامعه می‌شود.

روستایی به آمار پشت نوبتی دریافت کمک‌ هزینه جهیزیه و ازدواج در استان اشاره و بیان کرد: خوشبختانه هم‌اکنون آمار پشت نوبتی دریافت کمک‌ هزینه جهیزیه و ازدواج در استان صفر است.

  • منبع خبر : http://news.emdad.ir/fa/newsagency/171475/۱۶۰۰-فقره-جهیزیه-به-زوج-های-تحت-حمایت-کمیته-امداد-کرمان-اهدا-شد