مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفت: آنچه امروز مشکلات مددجویان کمیته امداد و نیازمندان را دوچندان کرده است؛ هزینه های زیاد درمانی و تجهیزات پزشکی است.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، محمد بذرافشان، مدیر کل کمیته امداد فارس در حاشیه برگزاری ملاقات عمومی با مراجعه‌کنندگان که شنبه هر هفته مستقر در درب ورودی اداره کل برگزار می شود؛ گفت: یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های ما در کمیته امداد، ایجاد یک ارتباط مناسب و منطقی برای برطرف کردن مشکل خانواده‌های عزیز تحت حمایت است.
بذرافشان مراجعه کنندگان میز خدمت هر شنبه را به طور میانگین ۲۵۰ نفر اعلام کرد و افزود:عمده مشکلات مراجعین، تامین هزینه های درمانی و پس از آن خرید، اجاره و رهن مسکن به همراه مسائل معیشتی است.

مدیرکل امداد استان فارس بیان کرد: علاوه بر مددجویان، افراد نیازمند غیرمددجو نیز به کمیته امداد مراجعه می‌کنند و براساس نیازمندی‌هایی که دارند مددکاران در کوتاه‌ترین زمان، مشکلات آنان را بررسی کرده و در صورت داشتن شرایط، نسبت به حمایت آنان اقدام می کنند.

او در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر کمیته امداد به عنوان نهادی حمایتی تعامل خوبی با دیگر نهادها دارد، اضافه کرد: درخواست ما از نهادها و دستگاه‌های اداری دیگر همچون بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، اداره اوقاف و امورخیریه و به ویژه علوم پزشکی این است که همانند گذشته با همت تمام ما را در رفع مشکلات نیازمندان همراهی کنند.

بذرافشان یادآور شد: هزینه های سرسام‌آور برخی تجهیزات پزشکی، خانواده‌های تحت پوشش را با مشکل مواجه کرده و این افراد در مسائل درمانی و پزشکی نیازمند حمایت بیشتری هستند. همچنین مشکل دیگری که از اواخر سال گذشته و به ویژه امسال شاهد بروز آن بودیم؛ افزایش بی‌رویه اجاره و رهن مسکن است. این موضوع خانواده‌های تحت پوشش و افراد نیازمند را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده و ما نیز در حد امکان از ظرفیت خیران، صندوق امداد ولایت، حوزه زکات و صدقات در این زمینه استفاده می کنیم.

بذرافشان در پایان با بیان اینکه در موضوع ملاقات‌های مردمی و میزخدمت تنها به روزهای شنبه اکتفا نمی‌کنیم، گفت: با وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه، میزان نیازهای مردم و مشکلات آنان بیشتر شده است . از این رو تلاشی مضاعف را در جهت رفع نیاز آنان طلب می کند.