به ۳۰۱۴ نفر از فرزندان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان استان فارس در ۱۰ ماهه سال جاری کمک هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد استان فارس با اعلام اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری ۳۰۱۴ فقره کمک هزینه جهیزیه و ازدواج به مددجویان استان پرداخت شده است، گفت: این میزان کمک هزینه ازدواج به منظور کمک به تامین جهاز نوعروسان و هدیه ازدواج فرزندان ذکور و همچنین ازدواج مجدد بانوان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان استان فارس بوده است.

بذرافشان یادآور شد: در ۱۰ ماهه امسال ۲۵۲۲ تحت حمایت و نیازمند، ۳۴۲ نو داماد و ۱۵۰ مورد ازدواج مجددبانوان، کمک هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج با اعتبار ۱۵۶ میلیارد ریال دریافت کردند که ۹۷ میلیارد ریال آن از محل درآمدهای استان و خیران و نیکوکاران تامین و مابقی از محل اعتبارات دولتی بوده است.

مدیر کل امداد فارس گفت: میانگین جهیزیه اهدایی به نوعروسان و ازدواج مجدد بانوان مبلغ ۵ میلیون تومان به ازاء هر نفر و میانگین هدیه ازدواج پرداختی به فرزندان ذکور مبلغ ۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که این سرانه برای زوج های تحت حمایت ساکن در مناطق محروم با ۲۰ درصد افزایش پرداخت می شود.

وی در پایان از اهدا ۱۵۰۰ فقره جهیزیه در سالروز تاسیس کمیته امداد با مشارکت خیران به صورت کالا به نوعروسان تحت حمایت استان خبر داد.