با حضور رئیس کمیته امداد و استاندار خراسان شمالی ، تفاهم نامه سه جانبه ساخت مسکن ، اشتغال و تامین جهیزیه برای محرومان خراسان شمالی به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سید مرتضی بختیاری در این مراسم با اشاره به ضرورت همکاری همه نهادهای انقلابی در حل مشکل نیازمندان گفت: طی تفاهم‌نامه انجام شده میان کمیته امداد، استانداری خراسان شمالی و سپاه، در مدت ۱۸ ماه، مشکل مسکن مددجویان استان خراسان شمالی به‌ صورت بنیادی حل می‌شود.

وی تصریح کرد: برای رفع چالش مسکن مددجویان در نظر داریم با اولویت ایتام و خانوارهای سه نفر به بالا، با کمک آستان قدس، سپاه و بنیاد مستضعفان مشکل مسکن نیازمندان رفع شود.

رئیس کمیته امداد به افزایش تسهیلات مسکن از ۴۰ میلیون به ۵۰ میلیون تومان برای ساخت مسکن در روستاها اشاره کرد و افزود: در پایان مدت این تفاهم‌نامه، یتیم فاقد مسکن در خراسان شمالی نخواهیم داشت.

رئیس کمیته امداد با اظهار نگرانی نسبت به وضعیت اجاره و رهن مسکن مددجویان، تاکید کرد: از تمام دست‌اندرکاران بازار مسکن و صاحب‌خانه‌ها می‌خواهیم رعایت حال مددجویان کمیته امداد را داشته باشند.

وی ادامه داد: با وزرای دولت و معاون اول ریاست جمهوری نامه‌نگاری شده و امیدواریم اعضای کمیسیون تنظیم بازار بتوانند در این مورد اقدامی را انجام دهند.

بختیاری بیان کرد: ارائه پنل‌های خورشیدی به روستاییان و مددجویان کمیته امداد منجر به ایجاد درآمد پایدار برای آنان شده است اما هدف نهایی کمیته امداد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به دیگر بخش‌های تفاهم‌نامه امضا شده، گفت: با همکاری دولت و مجلس، اقدامات مناسبی برای وام ازدواج انجام ‌شده و در تفاهم‌نامه امروز نیز کمک‌‌هایی برای تامین جهیزیه برای خانواده‌های تحت حمایت در نظر گرفته شده است.