رئیس کمیته امداد از پیشنهاد مجلس شورای اسلامی برای اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال مددجویان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد ، سید مرتضی بختیاری در بازدید طرح اشتغال مددجویان استان قزوین، توانمندسازی را ماموریت اصلی کمیته امداد دانست و افزود: ایجاد اشتغال و درآمد پایدار، مهمترین راهبرد این نهاد در خودکفایی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است.
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه اشتغال زایی به استقلال معیشتی و قطع وابستگی مددجو به کمک دیگران منجر می‌شود، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی برای سال ۱۴۰۰ نیز پیشنهاد ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای تسهیلات اشتغال مددجویان در نظر گرفته است و امیدواریم بتوانیم تحولی در عرصه اشتغال نیازمندان ایجاد کنیم.

بختیاری خاطرنشان کرد: از مراکز دانش‌بنیان تقاضا کردیم کمیته امداد را یاری رسانند و در لایه‌های اشتغال ورود یابند تا بتوانیم اشتغال شایسته و نوآور برای مددجویان رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از شیوه‌های علمی برای اشتغال زایی مددجویان استفاده از ظرفیت راهبران و هدایت‌های شغلی است، گفت: اشتغال کمیته امداد همراه با آموزش است از این رو به راهبری شغلی باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم از این رو در سال ۱۴۰۰ طرح راهبران شغلی تقویت می‌شود.

وی اشتغال خانگی را یکی از راهبردهای کمیته امداد دانست و تاکید کرد: بیش از ۶۳ درصد از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد بانوان سرپرست خانوار هستند و اشتغال خانگی موجب می‌شود هیچ مادری به واسطه فعالیت برای اشتغال، از وظیفه مادری غافل نشود.

وی گفت: اشتغال خانگی، روستایی و اشتغال خرد در اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارد چرا که ما را به استقلال واقعی و حقیقی می‌رساند از این رو نه تنها مددجویان بلکه اقتصاد کشور را نیز ارتقا می‌دهد.
در ادامه سفر به استان قزوین، ۱۴ واحد مسکونی به مددجویان شهرستان آوج واگذار شد.

برای هر یک از این واحدهای مسکونی ۸۶ میلیون تومان هزینه شده که ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و مابقی از محل اعتبارات کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هزینه شده است.