رئیس کمیته امداد در مراسم واگذاری ۱۲۰ واحد مسکن به مددجویان استان قزوین گفت: با ساخت ۳۲ هزار مسکن برای خانواده های ایتام، تا دو سال آینده هیچ یتیم نیازمند بدون مسکن در روستاها نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد ، با حضور سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد ۱۲۰ واحد مسکن به مددجویان و خانواده های تحت حمایت در استان قزوین واگذار شد.
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه مسکن یکی از نیازهای اساسی و جدی محرومان است، گفت: در استان قزوین تامین ۳۷۷ واحد مسکن برای نیازمندان پیش‌بینی شده که امروز ۱۲۰ واحد تحویل و مابقی تا سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ واگذار خواهد شد.

بختیاری به تفاهم‌نامه این نهاد با بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان برای ساخت ۱۰ هزار واحد برای نیازمندان فاقد مسکن در مناطق محروم و روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم ظرف ۲ تا سه سال آینده و با همکاری دستگاه‌های مختلف، مددجوی فاقد مسکن در قزوین نداشته باشیم.
وی اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است تا پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین ۵۰ هزار واحد مسکونی نیازمندان کمیته امداد و بهزیستی اختصاص یابد.

بختیاری خاطرنشان کرد: در نشست شورای عالی توسعه روستاها مصوب شده است که ۳۲ هزار خانواده ایتام ساکن در روستا ظرف دو سال خانه‌دار شوند که بر این اساس یتیم نیازمند بدون خانه نخواهیم داشت.
رئیس کمیته امداد در ادامه سفر خود با استاندار قزوین دیدار کرد.

وی با تقدیر از تلاش‌های استانداری برای تامین مسکن خانواده‌های تحت حمایت گفت: استان قزوین به لحاظ اشتغال مددجویان استان اول کشور است؛ سهم استان قزوین ۴۸۸۰ فرصت شغلی بوده اما امروز شاهد بیش از شش هزار اشتغال‌زایی در استان هستیم.

بختیاری با بیان اینکه امسال تاکنون بیش از ۲۰۵ هزار اشتغال‌زایی در سراسر کشور توسط کمیته امداد انجام شده است، اظهار کرد: پیشنهاد دولت برای تسهیلات اشتغال مددجویان در سال ۱۴۰۰ رقم ۶۱۰۰ میلیارد تومان است که مجلس شورای اسلامی در اصلاحیه بودجه این رقم را به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش داده است.
رئیس کمیته امداد با حضور در شورای زکات استان قزوین گفت: طبق قانون دستکم ۶۰ درصد از زکات جمع‌آوری شده باید برای محرومان و نیازمندان هزینه شود که در سال جاری بیش از ۸۰ درصد زکات برای معیشت محرومان و مابقی صرف امور عمرانی و زیربنایی مناطق محروم شده است.
بختیاری با تقدیر از مردم نیکوکار استان قزوین عنوان کرد: سال ۹۸ مجموع کمک‌های مردمی استان قزوین ۷۶ میلیارد تومان بود که در سال جاری تاکنون ۹۶ میلیارد تومان کمک مردمی در استان داشته‌ایم.