صادقی بر استفاده از انرژی های نوین برای توانمندسازی مددجویان خبر داد و گفت: با اجرای طرح پنل های خورشیدی مددجویان کمیته امداد کرمان مولد برق می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، یحیی صادقی بابیان اینکه استفاده از پنل های خورشیدی برای فقرزدایی و توانمندسازی محرومان در استان کرمان این روزها به یک ایده جالب تبدیل‌شده و در حال گسترش است افزود: طرح پنل های خورشیدی برای استفاده مؤثر از نیروی کار و امکانات بومی و اقلیمی در مناطق محروم و هم‌چنین محرومیت‌زدایی و کمک به حفظ محیط‌زیست در کشور و استان کرمان اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون ۷۲۰ نیروگاه پنج کیلوواتی خورشیدی توسط مددجویان کمیته امداد در مناطق مختلف استان کرمان اجرا و وارد مدار تولید برق شده است گفت: این پنل ها روی پشت‌بام خانه‌های مددجویان نصب می‌شود و در کنار بازگشت سریع سرمایه اولیه درامد قابل‌توجهی هم برای این خانواده‌ها ایجاد می‌کند.

صادقی افزود: برق تولیدی مددجویان توسط دولت به مدت ۲۰ سال به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود و اجرای این طرح می‌تواند گام مؤثری با استفاده از روش‌های نوین برای توانمند کردن این افراد باشد.

وی هزینه اولیه اجرای این طرح را ۴۰ میلیون تومان اعلام و بیان کرد: مبلغ سرمایه در زمان اندک بازمی‌گردد و برای هر خانوار بیش از یک‌میلیون تومان ماهانه درآمدزایی دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: طرح توسعه احداث پنل های خورشیدی در مناطق مختلف محروم استان کرمان ازجمله جنوب استان در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال نیز هزار طرح نیروگاه جدید در استان کرمان راه اندازی می‌شود.