با توجه به تشکیل فراکسیون محرومیت زدایی و گروه های جهادی، در مجلس یازدهم از تمام ظرفیت ها، برای کمک به اشتغال و مسکن مددجویان کمیته امداد استفاده می شود.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی کمیته امداد، احمد حسین فلاحی با بیان اینکه رویکرد مجلس یازدهم رسیدگی به امور محرومان است، گفت: مجلس شورای اسلامی براساس شأن و جایگاه والای خود در قانون‌گزاری می‌تواند گره‌گشای مسائل نیازمندان باشد و در این زمینه نیاز لازم است هم‌افزایی میان کمیته امداد و مجلس افزایش یابد.

وی بر اهمیت سرکشی به نیازمندان و حل مشکلات معیشتی آنان تاکید کرد و افزود: مسئولان باید به دور از هرگونه شعارگرایی، در این شرایط اقتصادی، در حد توان خود در رفع مشکلات مردم مناطق محروم بکوشند و فراکسیون محرومیت‌زادیی و جهادی در مجلس یازدهم با همین هدف تشکیل شده است تا با تجمیع ظرفیت گروه‌های جهادی، گام مهمی در رسیدگی به مسائل محروامن برداشته شود.

فلاحی تامین مسکن نیازمندان را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: کمیته امداد برای تامین مسکن مددجویان اقدامات خوبی انجام داده و مجلس آمادگی دارد از همه توان خود برای حمایت از ساخت مسکن محرومان استفاده کند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به بیانیه نمایندگان در آغاز نخستین روزهای آغاز مجلس و همچنین تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای تمرکز بر حل مشکلات اقتصادی مردم، نمایندگان مجلس یازدهم دفاتر خود را در حوزه‌های انتخابیه به عنوان شعبه‌ای از کمیته امداد قرار دهند و از هر ظرفیتی برای رسیدگی به معیشت نیازمندان استفاده کنند.

وی اشتغال را مهمترین مساله برای رسیدن به خودکفایی در جامعه هدف کمیته امداد عنوان کرد و افزود: لازمه توانمندسازی و خودکفایی مددجویان، برخورداری کمیته امداد از منابع پایدار و اعتبارات قرض‌الحسنه اشتغال است که امسال ۶۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان پرداخت خواهد شد.