امیدواریم با اجرای این تفاهم نامه همکاری پنج جانبه گام مثبتی در زمینه افزایش کیفیت آثار تولیدی مددجویان و همچنین بازاریابی و فروش محصولات آن‌ها برداشته شود.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، محمد رضا متین پور، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان از امضای تفاهم نامه همکاری پنج‌ جانبه این نهاد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری، شورای اسلامی شهر، کارگروه توسعه پایدار گردشگری استان اصفهان و همچنین شرکت کیان فرتاک هستی خبر داد.

متین پور موضوع محوری این تفاهم نامه همکاری را در زمینه صنایع‌دستی عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی و تدوین طرح کارآفرینی پایدار در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی برای اقشار محروم و مددجویان از مهم‌ترین اهداف علمی پژوهشی این تفاهم‌ نامه و اجرای طرح کارآفرینی و آموزش مددجویان ذیل اکوسیستم کارآفرینی شهر اصفهان نیز از مهم‌ترین اهداف اجرایی این تفاهم‌ نامه است.
وی در تشریح نقش کمیته امداد برای پیشبرد اهداف این تفاهم نامه همکاری، خاطرنشان ساخت: مددجویان علاقه‌مند از طرف کمیته امداد به شرکت کیان فرتاک معرفی‌شده و آموزش‌های لازم را فرامی‌گیرند و با دریافت تسهیلات اشتغال از کمیته امداد و با راهبری شرکت و همچنین نظارت و کمک سازمان میراث فرهنگی، شورای شهر و کارگروه توسعه پایدار گردشگری استان به اجرای طرح و تولید محصولات صنایع‌دستی مشغول می‌شوند.
متین پور همچنین گفت: بازاریابی، بسته‌بندی، برند سازی، فروش و به‌ویژه صادرات محصولات نیز از مهم‌ترین وظایف شرکت کیان فرتاک هستی در این تفاهم نامه است.
مدیرکل کمیته امداد اصفهان با اشاره به نقش نظارتی و تسهیل گری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در این تفاهم نامه، گفت: صدور مجوزها و اسناد لازم برای مددجویان آموزش‌دیده، نظارت کیفی و هنری بر محصولات تولیدشده، تهیه محتوای تخصصی لازم برای اجرای طرح ازجمله مهم‌ترین موارد همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان در این زمینه است.
وی تخصیص فضای ستادی اجرای طرح و صدور مجوزها و اسناد مصوب لازم را از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری شورای شهر در این تفاهم نامه اعلام کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌ نامه فضاهایی برای برپایی بازارچه‌های فصلی فروش محصولات مددجویان شرکت‌کننده در این طرح با همکاری شورای شهر اختصاص می‌یابد.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان صنایع‌دستی را با توجه به امکانات و فضای مناسب گردشگری موجود در استان زمینه خوبی برای ایجاد مشاغل مددجویی عنوان و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با اجرای این تفاهم نامه گام مثبتی در زمینه افزایش کیفیت آثار تولیدی مددجویان و همچنین بازاریابی و فروش محصولات آن‌ها برداشته شود.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/171876/اجرای-طرح-کارآفرینی-پایدار-در-زمینه-صنایع-دستی