مدیر کل امور اجتماعی و مشارکتهای سازمان اوقاف از اجرای طرح "مهرتحصیلی" برای هشتمین سال و توزیع بسته های لوازم التحریر از محل اجرای واقفین و خیرین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، رضا مععمی مقدم با اعلام این خبر گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید، طرح “مهرتحصیلی” با اجرای نیت بیش از ۵۵۳ موقوفه دارای درآمد با نیّات کمک هزینه تحصیل دانش آموزان، تهیه لوازم التحریر، خرید کیف و کفش و… اجرا می شود.

وی ادامه داد:مهر تحصیلی یک طرح ویژه اجتماعی است و از ویژگی های طرح استفاده از کالاهای ایرانی به منظور تحقق جهش تولید است. تصاویر دفترچه ها موید استفاده و خرید کالای ایرانی است و رعایت استانداردهای بهداشت تولید و صدور کارت حمایتی خیرین برای هر استان و لحاظ ۲۸ قلم کالا برای هر بسته ابتدایی و ۲۳ قلم کالا برای متوسطه اول و دوم، بسته سازی برای برگزاری نمایشگاه فروش کالای تحصیلی در ۴۰ بقعه متبرکه از دیگر ویژگی های این طرح است.

معممی مقدم با اشاره به آثار و خدمات وقف در زمینه کمک به دانش آموزان، اظهار داشت: با توجه به کاهش درآمد خانواده های کم برخوردار متاثر از کرونا امسال اهتمام جدی تری برای مهر تحصیلی داشتیم . این طرح از نیمه دوم شهریور با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین و خیرین مرتبط با کمک به تحصیل دانش آموزان مستعد و کم برخوردار و بازمانده از تحصیل در سراسر کشور آغاز می شود.

معممی مقدم افزود: سازمان اوقاف و خیریه بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب ، با عنوان خیزش عمومی برای کمک به افراد آسیب دیده از بیماری کرونا در قالب رزمایش ضیافت همدلی و شمیم حسینی، بسته های غذایی و بهداشتی را تهیه و توزیع کرد و تهیه بسته های مهر تحصیلی نیز در همین راستا است.

وی بیان داشت: با عنایت به مشارکت موقوفات مرتبط با این طرح ملی و هدایای واقفین خیراندیش به دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، تعداد ۳۰ هزار بسته از کلیه اقلام تحصیلی از جمله؛ کیف، دفاتر، نوشت افزار و …، ۱۰هزار بسته از محل عواید موقوفات و مشارکت خیرین، تولید و در سراسر کشور از طریق ادارات کل اوقاف وامورخیریه استانها در بین دانش آموزان توزیع می شود و امید است با مشارکت خیرین و واریز مساعدت ها به شماره ۶۰۳۷۹۹۷۸۷۱۷۰۳۶۶۷ به ۴۰ هزار بسته افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در برخی از استانها و براساس فراوانی نیات واقفین تعدادی کفش و لباس مدرسه نیز با هماهنگی مدارس، در بین دانش آموزان توزیع خواهد شد.

ایشان با بیان اینکه طرح “مهرتحصیلی” با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات کمک به تحصیل دانش آموزان با رویکرد شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف اجرا می‌شود، تصریح کرد:شناسایی دانش آموزان مستعد و مستحق، مطابق نیت واقف و از طریق ادارات آموزش و پرورش، مدیران مدارس، مراکز افق فعال در بقاع متبرکه، معتمدین و خیرین محلی، انجمن های خیریه فعال و همین طور نهادهای حمایتی، به ادارات اوقاف وامورخیریه شهرستانها انجام می شود تا ضمن خدمت‌رسانی مطلوب و کریمانه، اجرای نیت واقف نیز به طور صحیح انجام شود.

وی یادآور شد: برخی از نیات موقوفات مقید به مکان، زمان و افراد خاصی است که موظفیم براساس نیت واقف عمل کنیم. در مواردی که نیت واقف مقید به مکان یا افراد خاص نباشد، اولویت سازمان اوقاف وامورخیریه با دانش آموزانی خواهد بود که در نقاط محروم مشغول تحصیل هستند، و همچنین شامل؛ دانش آموزان استثنائی، دانش آموزان بی بضاعت و مستعد، دانش آموزان دارالایتام ها و مجتمع های تربیتی تحت نظارت سازمان اوقاف وامورخیریه و همین طور شامل دانش آموزانی می شود که تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی هستند.