بهنام کسی است که توانست با بهترین واکنش نسبت به سخت ترین اتفاق زندگیش زندگی های زیادی را جانی دوباره بخشد و نیکی را در نهاد بسیاری از انسان ها جاری کند.

موسسه خیریه بهنام دهش پور سازمانی است مردم نهاد، غیردولتی و غیرانتفاعی که در نیمه دوم سال ۱۳۷۴ برپایه ایده و پیگیری های بهنام دهش پور فعالیت‌های خود را آغاز کرد. بهنام در سوم اسفند همان سال و در سن ۲۱ سالگی در اثر ابتلا به بیماری سرطان از میان ما رفت و این مسیر با حمایت داوطلبان و حامیان و با دریافت مجوز قانونی، از سال ۱۳۷۹ تاکنون ادامه دارد.

موسسه در طول فعالیتش با برخورداری از یکی از بزرگترین گروه‌های داوطلبان علاقمند، همواره در تلاش برای ساختن جامعه ای بدون ترس از بیماری سرطان است تا به هرطریق ممکن در عرضه خدمات پیشگیری، حمایتی و درمانی نقش بسزایی ایفا کند. موسسه خیریه بهنام دهش پور خدماتی همچون تامین هزینه دارو و درمان و ارائه خدمات جانبی و حمایتی به بیش از ۱۶ هزار بیمار مبتلا به سرطان و خانواده آن‌ها در طول دوره درمان بیمار، تجهیز مراکز دانشگاهی و دولتی فعال در حوزه سرطان، برنامه های تشخیص زودهنگام بیماری سرطان، طراحی و اجرای کمپین های آموزشی و پیشگیری از سرطان، اجرای پروژه های تحقیقاتی، اطلاع‌رسانی و تلاش برای از بین بردن باور های غلط جامعه در خصوص بیماری سرطان، حمایت و راهنمایی خیرین و سایر موسسات مردم نهاد و کمک به توانمند ساختن موسسات همسو در شهرستان‌ها، جذب مشارکت اجتماعی و توسعه فرهنگ داوطلبانه را در کارنامه خود ثبت کرده است.

موسسه از ابتدای تاسیس در کنار یاری‌رسانی به بیماران مبتلا به سرطان با تجهیز بیمارستان ها و مراکز دانشگاهی – آموزشی (بیمارستان شهدای تجریش، بیمارستان طرفه، بیمارستان طالقانی، بیمارستان مفید، بیمارستان امام حسین، مرکز رادیوتراپی بیرجند و …) در جهت افزایش کیفیت و کمیت درمان توام با کاهش هزینه‌های درمانی فعالیت کرده است. دلایل انتخاب این مراکز توسط موسسه، دسترسی آسان، پذیرش انواع بیمه‌ها، نرخ پایین تعرفه‌های درمانی و کادر علمی مجرب می‌باشد.

این موسسه در سال ۱۳۹۰ (۲۰۱۱ میلادی) موفق به کسب مقام مشورتی شورای اقتصادی، اجتماعی سازمان ملل متحد (ECOSOC) گردیده است. همچنین عملکرد و فعالیت‌های موسسه با رعایت بهترین شیوه‌های کاری بر اساس استانداردهای بین المللی NGO Benchmarking (SGS) طی هفت دوره متوالی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است و موفق به کسب گواهینامه و رتبه‌های بالا در این زمینه شده است.
موسسه در سال ۲۰۱۸ در راستای ترویج پیشگیری و کنترل سرطان، شناسایی دغدغه‌های بیماران مبتلا به سرطان و تلاش برای ساختن جامعه‌ای بدون ترس از بیماری سرطان به عضویت رسمی و کامل در اتحادیه بین المللی کنترل سرطان (UICC) در آمد.

موسسه خیریه بهنام دهش پور از ابتدای سال ۱۳۹۳ حمایت و تلاش خود را در راستای تشکیل و عضویت در شبکه‌های تخصصی موضوعی شامل شبکه ملی موسسات خیریه و تشکل‌های مردمی حوزه سرطان ایران، شبکه ملی موسسات نیکوکاری و شبکه بیماری¬های غیرواگیردار در راستای هم-افزایی و تبادل تجربیات و گسترش خدمات و حمایت در سطح ملی انجام داده است.

همچنین “بنیاد خیریه بهنام انتاریو” درسال٢٠١١ با الهام از اهداف موسسه خیریه بهنام دهش پور در کشور کانادا ، شهر تورنتو تاسیس گردید.

این موسسه با هدف تامین منابع مالی و جمع اوری کمکهای نیکوکاران و برگزاری مراسم مختلف جهت کمک رسانی به بیماران مبتلا به سرطان و بیماری های نادر تحت پوشش موسسه خیریه بهنام دهش پور فعالیت می کند و این تلاش بی وقفه حاصل فعالیت داوطلبانه کلیه اعضای موسس، هیات مدیره، حامیان و اعتماد نیکوکاران به این موسسه می باشد که توانسته است در زمانی کوتاه کارنامه ای درخشان داشته باشد.

این بنیاد در سایه حمایت داوطلبانه خیرین به دنبال ساختن دنیایی هستند ،که همگان در آن به درمان سرطان با کیفیت مطلوب دسترسی داشته باشند و اینکه بتوانند با بالا بردن آگاهی عمومی در مورد این بیماری، دنیایی بدون ترس از بیماری سرطان را با هم تجربه کنیم .

بهنام دهش پور که بود ؟

زندگینامه بهنام دهش پور از زبان مادرش (شهلا لاجوردی):

زندگینامه بهنام دهش پور

بهنام پسری مهربان، ورزشکار و عاشق دوستان بود که پس از درگذشتش بسیاری از کارهای خیر او عیان شد. روزی در اثر ضربه‏ ای به کبدش احساس ناراحتی کرد. وی چند مرتبه دیگر هم در این ناحیه احساس درد کرده بود. با مراجعه به پزشک، علت را جویا شدیم؛ مشخص شد که غده‏ای در کبد بهنام وجود دارد و پس از انجام آزمایشاتی پزشکان به این نتیجه رسیدند که بهنام سرطان کبد دارد و باید تحت عمل جراحی قرار گیرد. در ابتدا بهنام بسیار ناراحت شد، اما پس از دقایقی گفت: شاید این خواست خدا باشد، من باید با این بیماری مبارزه کنم.

بهنام شروع به شیمی‏ درمانی کرد. هشت ماه، هفته‏ای سه روز شیمی درمانی کامل در بیمارستان و دو روز شیمی درمانی کوتاه مدت. پس از هشت ماه و نیم، تصمیم بر آن شد که عمل کبد انجام شود. بعد از دوازده ساعت عمل، بهنام را به اتاق مراقبت‏‌های ویژه بردند و در آنجا بود که بهنام روی کاغذی بعد از تشکر از پدرش نوشت: دیدی از پا درش آوردم.

به علت رشد مجدد غده‏‌ای در کبد، باز هم عملی به مدت هشت ساعت روی بهنام انجام شد. در همان هنگام متوجه شدیم که ریه‏ های بهنام هم مبتلا به سرطان است و روی ریه‏‌ها هم عملی انجام گرفت.

پس از سه سال درمان در انگلیس، بهنام به آمریکا رفت و آنجا هم مورد عمل جراحی قرار گرفت. در طول مدت درمان، بهنام به من و پدرش می‌گفت: «من فکر می‌کنم درد نداری، کمتر از درد سرطان نیست.»

او پیشنهاد داد که دلم می‌خواهد برای مردمی که سرطان دارند، اما پول ندارند، کاری انجام دهم. بهنام به بازار خیریه‌ رفت و در آنجا با تعدادی از بانوان نیکوکار آشنا شد و از آنان خواست که او را در این راه یاری دهند.

به پیشنهاد پزشک معالج بهنام، وی به بازدید بیمارستان شهداء تجریش رفت و دید که بیماران در ساختمان نیمه تمامی برای استفاده از دستگاه کبالت صف کشیده‌‌اند. بهنام تصمیم گرفت که فعالیتش را در این ساختمان شروع کند.

به همت بهنام و کمک دوستان، بازاری به مدت سه روز برگزار شد و مورد استقبال شدید مردم واقع شد. یک کنسرت پیانو نیز توسط دوستان بهنام در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، همچنین او به همراه چند تن از دوستانش تصمیم گرفتند که بازار شمعی به مناسبت عید در منزل ما و در اتاقش به مدت سه روز برگزار کنند. بهنام علیرغم بیماری خواست تا با دوستانش باشد. یکی از دوستان بهنام از او سؤال کرد: «آیا فروش یک عدد شمع ارزش آن را دارد که تو بایستی و استراحت نکنی؟» و بهنام جواب داد: «پول یک عدد شمع، برابر یک لیوان آب است، اگر هرکس یک لیوان آ‌ب کمک کند، دریایی خواهد شد تا به مریض‌‏ها کمک کنیم.»

بعد از رفتن دوستانش، او خیلی منقلب بود و ما از او خواستیم تا شب را با من و پدرش بگذراند. تا صبح با بهنام درباره دوستانش صحبت کردیم. هنگام اذان صبح، متوجه شدم که بهنام به سختی صحبت می‏کند. پدرش با آمبولانس و پزشک تماس گرفت. بهنام با لبخند خانه را ترک کرد و متاسفانه در راه بیمارستان زندگی را بدرود گفت. بهنام همیشه از دوستانش می‏‌خواست تا راه او را ادامه دهند.

ما همگی جمع شدیم، دوستان بهنام و خانواده هایشان و شروع به فعالیت کردیم، تصمیم گرفته شد که با جمع‏ آوری کمک‌‏ها سالن انتظار و اتاق معاینه ساخته شود؛ بخش بستری، دفتر، کتابخانه پزشکان، کتابخانه کودکان و اتاق کنفرانس کم کم آماده شد.

و حاصل آن بعد از پرواز آسمانیش، موسسه‌ای با پوشش بیش از شانزده هزار بیمار مبتلا به سرطان و خانواده آنان و صدها بیماری است که از تجهیزات، فضا و امکانات درمانی در حوزه درمان سرطان در بیمارستان‌های دانشگاهی برخوردار می‌شوند.

بهنام کسی است که با سخت‌ترین اتفاق زندگیش با بهترین واکنش نسبت به آن حادثه، توانست زندگی‌های زیادی را جانی دوباره بخشد و نیکی و خوبی را در نهاد خیلی از انسان‌ها جاری کند.

یاد و نامش گرامی

راه های تماس با موسسه خیریه بهنام دهش پور

آدرس ها و شماره های تماس:

  • تهران، میدان تجریش، بیمارستان شهدای تجریش، ساختمان شماره شش (بخش آنکولوژی رادیوتراپی)، طبقه دوم، موسسه خیریه بهنام دهش پور
  • تلفن : ۹۱۰۰۹۹۰۰
  • فکس : ۲۲۷۰۲۰۴۰
  • تهران، خیابان شهید لواسانی (فرمانیه غربی)، خیابان شهید جباریان (فروردین)، کوچه مسجدی، کوچه مرمری، پلاک ۱۳- موسسه خیریه بهنام دهش پور
  • تلفن : ۹۱۰۰۹۹۰۰ | ۲۲۲۰۸۷۹۷
  • فکس : ۲۲۲۰۸۷۹۷ داخلی ۲۴۸
  • ساختمان مددکاری: تهران، بالاتر از میدان قدس، ابتدای خیابان دربند، پلاک ۱۳، طبقه اول، واحد مددکاری موسسه خیریه بهنام دهش پور
  • تلفن : ۹۱۰۰۹۹۰۰ داخلی ۲

.

وبسایت: behnamcharity.org.ir
ایمیل : info@behnamcharity.org.ir
آدرس صفحه اینستاگرام: https://instagram.com/behnamcharity
آدرس کانال آپارات: http://www.aparat.com/behnamcharity