موسسه خیریه زنجیره امید خدمات درمانی خود را با کمترین هزینه به کودکان زیر 18 سال بدون در نظر گرفتن دین، نژاد و ملیت و طبق استانداردهای بین المللی در سه رشتۀ قلب، ارتوپدی و ترمیمی ارائه می دهد.

موسسه خیریه بین المللی زنجیره امید در تیر ماه ۱۳۸۶ شروع به کار کرده است. این موسسه خدمات درمانی خود را با کمترین هزینه به کودکان زیر ۱۸ سال بدون در نظر گرفتن دین، نژاد و ملیت و طبق استانداردهای بین المللی در سه رشتۀ قلب، ارتوپدی و ترمیمی ارائه می دهد.

موسسه خیریه کودکان زنجیره امید

زنجیره امید فقط یک موسسه خیریه برای درمان کودکان نیست؛ این موسسه با ورود تیم های بین المللی و در جریان همکاری با پزشکان فوق تخصص مجرب داخلی جهت ایجاد کیفیت مطلوب درمان، دوره های کوتاه مدت و بلندمدت آموزشی برگزار می کند و همچنین اولین موسسه خیریه است که در درون خود تیم فوق تخصصی پزشکان ایرانی و فرانسوی دارد. تاکنون ۱۵۰ تیم فرانسوی جهت انجام مأموریت پزشکی و تعامل درمانی و علمی و آموزشی به ایران سفر کرده اند. همچنین بیش از ۱۵۲ پزشک برای دوره های کوتاه مدت Observer و ۳ پزشک برای دوره های بلند مدت Clinical اعزام شده اند که توسط سفارت فرانسه در ایران و زنجیره امید فرانسه ( La Chaine de L’espoir )تحت حمایت مالی قرار گرفته اند. یکی از شاخصه های مهم فعالیت های زنجیره امید کاهش چشمگیر هزینه های درمان با بالاترین سطح استاندارد کیفیت درمان است.

موسسه خیریه کودکان زنجیره امید

از آغاز فعالیت زنجیره امید تاکنون نزدیک به ۱۳۸۰۰ کودک بیمار ارتوپدی، قلبی و ترمیمی از سراسر کشور توسط این موسسه مورد جراحی فوق تخصصی قرار گرفته و درمان شده اند. زنجیره امید طبق پرونده مددجویان در طول فعالیت خود، از همه ۳۱ استان کشور پذیرش داشته است.

فعالیت های این موسسه به سه شاخه اصلی تقسیم می شود:

فعالیتهای درمانی: برای درمان کودکان.
فعالیتهای ساختاری: برای رسیدن به استاندارد فوق تخصصی در پزشکی کودکان.
فعالیتهای آموزشی پزشکی: برای ارتقای کیفی رشته های فوق تخصصی کودکان.

موسسه خیریه کودکان زنجیره امید

گفتنی است فعالیت های موسسه خیریه زنجیره امید در بستر همکاری گسترده علمی با موسسه خیریه زنجیره امید فرانسه (La Chaine de L’espoir) انجام می شود.

آموزش های کوتاه مدت:

منظور از آموزش کوتاه مدت در زنجیره امید، ورود تیم‌های پزشکی به ایران و اقامت حدود یک هفته‌ای آنها است که در این مدت تیم‌های پزشکی داخلی ، فلوشیب‌های دانشگاه تهران و حتی رزیدنت‌ها در کلینیک‌ها و جراحی‌ها حضور دارند که با هماهنگی وزارت بهداشت، بیمارستان‌های همکار و هیئت علمی موسسه انجام می‌شود به آموزش تازه‌های علم پزشکی می‌پردازند.

از شروع آغاز به کار زنجیره امید تا به حال ۱۵۰ تیم پزشکی در سه رشته قلبی، ارتوپدی و ترمیمی به ایران سفر کرده‌اند.

آموزش بلند مدت:

از اهداف دیگر موسسه خیریه زنجیره امید در کنار درمان کودکان نیازمند، ارتقای سطح کیفی رشته‌های فوق تخصصی کودکان در سه رشته قلب، ارتوپدی و ترمیمی در کشور است. در نتیجه، این موسسه با اعزام پزشکان داوطلب به مراکز دانشگاهی و درمانی خارج از کشور، امکان آموزش و شرکت در کنگره‌های علمی را فراهم می‌کند

برگزاری کلینیک‌ های رایگان تشخیصی    

در سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۴ کلینیک توسط پزشکان فوق تخصص داوطلب داخل و خارج از کشور برگزار شده است که تمامی بیماران بصورت رایگان تحت معاینه قرار گرفتند.

۱- درمان و جراحی بیماران مبتلا به اسکولیوز (با انحراف ۱۰۰ درجه و بیشتر)
۲- جراحی موفقیت آمیز قفسه سینه با استفاده از ابزار جراحی به نام «ناس» برای اولین بار در ایران توسط تیم پزشکی موسسه خیریه زنجیره امید
۳- پروژه کاهش مرگ و میر قلب نوزادان، با راه اندازی NICUدر مرکز طبی کودکان
۴- جراحی و پیوند انگشت پا به دست
۵- جراحی شبکه براکیال (پیوند عصب با استفاده از چسب بیولوژیک به جای استفاده از نخ بخیه ) و ترمیم عصب
۶- راه اندازی و تجهیز اقامتگاه کودکان-  (خانه اطفال موسسه خیریه زنجیره امید)
۷٫ ایجاد پروتکل شکاف کام و لب 

پروژه پناهندگان

عنوان پروژه: حل چالش درمان کودکان بیمار پناهنده قانونی، غیر قانونی و بدون هویت و بازگرداندن آن‌ها به زندگی طبیعی

موسسه خیریه کودکان زنجیره امید

با توجه به اولویت درمان برای کودکان زنجیره بدون در نظر گرفتن قوانین حاکم بر کشورها، کودکان کارت‌دار، بدون کارت و بی هویت را فقط به شرط محرومیت در سه رشته فوق الذکر درمان می‌کند، و سعی می‌کند با کمک خیرین و تیم درمانی زنجیره امید بهترین امکانات درمانی را بر اساس استانداردهای بین المللی برای آنها فراهم کند.

پروژه کلینیک مدرس

واحد خدمات کلینیکی داخلی قلب اطفال برای ارایه خدمات تشخیصی و درمانی با کیفیت استاندارد بین المللی جهت تشخیص به موقع و اقدام درمانی برای کودکان و نوزادان مبتلا به بیماری های قلبی

در محل مجتمع درمانگاهی بیمارستان مدرس انجام می شود .برخی از بیماران در همان محل درمانگاه اکو می شدند اما به علت کیفیت پایین دستگاه اکو اطفال مستقر در درمانگاه انجام اکوهای دقیق و اکو جنین با دستگاه موجود قبلی امکان پذیر نبود.

موسسه خیریه کودکان زنجیره امید پروژه کلینیک مدرس

به همین دلیل نوزادان و کودکان بیمار به علت عدم دسترسی مناسب و به موقع به تشخیص و درمان ضریب بهبودی کمتری حاصل نمایند. لذا تکمیل و تجهیز این مرکز سبب دسترسی به موقع کودکان به تشخیص بهتر و اقدام درمانی به موقع که سبب ارتقاء کیفیت درمان و بازگشت سلامت این کودکان می شد.

بنابر این فضایی به مساحت ۱۰۰ متر مربع در بیمارستان مدرس بازسازی شده و دستگاه اکو، دستکاه تست ورزش، دستگاه Tilt Test ، مانیتور علایم حیاتی، سقفی IV STAND، دستگاه فشار خون دیجیتال، دستگاه فشار خون جیوه ای، EKG هولتر، یخچال داروئی، سایر دستگاه های پزشکی و همچنین سری کامل وسایل اداری در محل نصب شد.

بیش از یک میلیارد تومان هزینه بابت ساخت، نوسازی و تجهیز کلینک توسط موسسه خیریه زنجیره امید هزینه شد، این هزینه ها توسط حامیان حقیقی، شرکت ها تامین شد

سالانه بیش از ۹ هزار کودک و همچنین ۱۵۰۰ زن باردار از خدمات تشخیصی و درمانی این کلینیک بهره می برند.

پروژه بیمارستان زنجیره امید

موسسه خیریه زنجیره امید به دلیل نیاز مبرم طب اطفال کشور به تخت های بیمارستانی کودکان و همچنین نبود نیروهای فوق تخصصی در رشته های اطفال و کمبود فضاهای آموزشی که بتواند این نیازها را جبران کند، موسسه اقدام به پروژه ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی آموزشی فوق تخصصی اطفال نمود.

موسسه خیریه کودکان زنجیره امید پروژه بیمارستان زنجیره امید

زنجیره امید موفق به امضای قرارداد LBOT 95 ساله با این دانشگاه شد. بر اساس این قرارداد زمینی به مساحت ۲۶ هزار متر مربع در منطقه جوادیه تهران در ضلع غربی بیمارستان بهارلو برای مدت ۹۵ سال در اختیار زنجیره امید قرار گرفت. تیم تحقیقاتی زنجیره امید بعد از انجام امکان سنجی های لازم برنامه پزشکی و مدل عملکردی بیمارستان را آماده کردند، همزمان با انجام کارهای مهندسی فاز یک، انجام آزمایشات خاک شناسی توسط شرکت ماندرو در مهر ماه امسال به زنجیره امید ارائه شد . برای قسمت خاکبرداری پروژه در اواخر دی ماه شرکت کیسون با بهترین قیمت پیشنهادی به عنوان برنده مناقصه معرفی شد و عملیات خاکبرداری در اوایل اسفند ماه توسط پیمانکار شرکت کیسون شروع شده و اواسط تابستان سال جاری عملیات گودبرداری و استحکام دیواره به پایان برسد.

روش های پرداخت کمک ها از طریق بانک و تلفن همراه

روش های پرداخت از طریق بانک و تلفن همراه موسسه خیریه کودکان زنجیره امید

نشانی و تماس

 آدرس: تهران، میدان تجریش، خیابان فنا خسرو، پلاک ۳۱، اقامتگاه کودکان زنجیره امید
تماس: ۲۲۷۴۷۶۸۱-۰۲۱

ایمیل: info@zanjirehomid.com
وب سایت: zanjirehomid.com