معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی از بافت ۲۶۰ تخته فرش دستبافت به متراژ ۱۴۰۶ متر مربع توسط مددجویان تحت حمایت این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، سیدرضا حسینی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: استعداد سنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آن‌ها به صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی است و مددجویان پس از طی این مراحل جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده اقدام کنند.
حسینی با اشاره به کیفیت مطلوب فرش‌های تولید توسط مددجویان تحت حمایت گفت: بافت فرش توسط مددجویان تحت حمایت با نظارت استادکاران این نهاد انجام می‌شود و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت‌گذاری، فرش‌های تولیدی توسط مرکز خدمات تولیدی و بازرگانی امداد خریداری و وجه آن پس از کسر وام اعطائی به‌حساب مددجو واریز می‌شود.
وی توسعه صنعت فرش را به عنوان یک صادرات غیرنفتی راهکاری مناسب برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: کار نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان این نهاد انجام صورت می‌گیرد و هم‌اکنون بیشتر بافندگان تحت حمایت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.
 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی سنجش بینایی، بهسازی محیط کسب‌وکار و نظارت و ارائه مشاوره‌های تخصصی به قالیبافان تحت حمایت را ازجمله خدمات کمیته امداد به مجریان طرح‌های قالیبافی عنوان کرد و افزود: فرش‌های تولیدشده بیشتر در طرح‌های ریز ماهی، لچک ترنج، خشتی، بته‌جقه و نائین بوده است.
حسینی با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری توسط مددجویان تحت حمایت ۲۶۰ تخته فرش به متراژ ۱۴۰۶ متر مربع بافته شده است، افزود: ارزش فرش های تولیدی بیش از ۱۱ میلیارد و ۹۳۷ میلیون ریال است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: نظارت، آموزش و هدایت فرشبافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان این نهاد انجام می شود و بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

  • منبع خبر : http://news.emdad.ir/fa/newsagency/171571/تولید-1406-مترمربع-فرش-دستبافت-توسط-مددجویان-خراسان-جنوبی