برای این نهاد خدمت به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت بدون توجه به جنسیت، دین و محل سکونت آنها ارائه می شود و در خدمت رسانی به افرد هیچ تفاوتی قائل نیست.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، حبیب الله آسوده در جلسه روحانیون زکات در سالن اجتماعات این نهاد با عنوان اینکه کمیته امداد عزت دارد و خواستار تعامل عزت مندانه است، افزود: ۹۰ درصد از سرمایه های کمیته امداد در بیرون از نهاد قرار دارند که امدادگران باید به منظور جذب مناسب آن با استفاده از روش های مطلوب اقدام کند چون هرچه این سرمایه افزایش یابد، درآمد این نهاد و میزان فقرزدایی روند افزایشی خواهد داشت.
وی با اعلام اینکه مردم به جامعه طلاب و روحانیت اعتماد دارند، ادامه داد: روحانیون زکات به خاطر جایگاه اجتماعی که در بین مردم دارند، باید در جهت دعوت مردم به پرداخت این فرضیه الهی حرکت کنند.
دبیر شورای زکات کمیته امداد خراسان رضوی یکی از راه های افزایش درآمد زکات را ارائه گزارش به مردم و مودیان دانست و افزود: مدیران با حضور در محافل عمومی و به ویژه استفاده از تریبون نماز باید نحوه جمع آوری و هزینه کرد، را به اطلاع مردم برسانند.
آسوده با اعلام اینکه وجوه زکات باید در کمترین زمان ودرهمان محل جمع آوری هزینه شود و نتیجه آن به اطلاع مردم برسد، افزود: یکی از مهمترین آثار زکات پس ازمحرومیت زدایی و آبادانی شهر و روستاها، باید زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی باشد.
مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه در این نهاد به منظور ارائه خدمات مطلوب باید به هم تذکر دهیم، افزود: اگر فعالیتها و خدمات به نحوه شایسته ارائه نشود، مردم آسیب و صدمه جدی می بینند.
آسوده گفت: کمیته امداد در ارائه خدمت به جامعه هدف و مددجویان تحت حمایت هیچ تفاوتی را قائل نیست و فقط ارائه خدمت برایش مهم است.
همچنین در این جلسه حجت الاسلام احمدی پناه مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان مهمترین کار روحانیون زکات را تبلیغ دانست و گفت: با فرهنگسازی و احیای فریضه زکات می توان در این بخش اقدام کرد اما تبلیغ برای زکات نباید موسمی باشد بلکه باید در طول سال استمرار داشته باشد.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/171829/کمیته-امداد-در-ارائه-خدمت-به-مددجویان-هیچ-تفاوتی-قائل-نیست