معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان گفت: ۲۵۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان با دریافت کمک‌هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج با اعتبار ۷۴۴ میلیون تومان راهی خانه بخت شدند.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد ، سیده فاطمه تقوی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد قبل از ازدواج مشاوره فردی و گروهی باهدف پایدار بودن زندگی و استحکام بنیان خانواده دریافت می‌کنند، افزود: در هشت ماهه نخست سال جاری بیش از ۷۰۰ مشاوره به زوج‌های جوان در مراکز مشاوره کمیته امداد استان سمنان ارائه‌شده است.
سیده فاطمه تقوی با اشاره به اینکه ۲۵۰ مددجو تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان با دریافت کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان و هدیه ازدواج به پسران در هشت ماهه نخست امسال راهی خانه بخت شدند افزود: این افراد ۷۴۴ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی شده بیش از ۵۰۰ زوج سمنانی با کمک کمیته امداد و خیرین تا پایان سال جاری راهی خانه بخت شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: از مجموع ۲۵۰ کمک هزینه ازدواج این مدت هشت ماهه ۱۰۹ کمک هزینه به نوعروسان، ۳۷ کمک هزینه ازدواج برای ازدواج مجدد، ۵۳ هدیه ازدواج به پسران در شرف ازدواج و ۵۱ فقره به دختران نیازمند پرداخت شده است.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره قبل از ازدواج را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد برشمرد و بیان کرد: برگزاری این دوره‌ها و مشاوره‌های فردی و گروهی منجر شده تا آمار طلاق در بین مددجویان بسیار کم و بر اساس اطلاعات موجود از هر یکصد ازدواج تنها یک طلاق صورت می‌گیرد.

معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه زوج‌های جوان تحت حمایت پس از ازدواج نیز از سوی کمیته امداد رها نخواهند شد، تصریح کرد: کمیته امداد پس از ازدواج نیز باهدف ایجاد ثبات اقتصادی در بین مددجویان اقدام به ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به زوج‌های تحت حمایت می‌کند که در این زمینه نیز تسهیلات خوبی ارائه می‌شود.

سیده فاطمه تقوی یکی دیگر از اهدافی که کمیته امداد در کمک هزینه ازدواج به دنبال آن است، ترویج فرهنگ ازدواج آسان و همچنین دوری از تجملاتی است که بسیاری جوانان امروز از عهده آن بر نمی‌آیند لیکن در این حوزه کمیته امداد اقداماتی را صورت می‌دهد تا در جامعه نیز بازتاب این ازدواج‌های آسان نمود بهتری پیدا کند.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/172140/کمیته-امداد-استان-سمنان-سیده-فاطمه-تقوی